Visa Boardgamer i normal text

Varukorgen är tom

Nästa
postgång
i morgon kl. 15.00
 

Juridiska uppgifter

Nedan följer information om juridiska uppgifter, köpvillkor, allmänna handelsvillkor, med mera.

Verksamheten
Hyggeonkel / Boardgamer
CVR nr. DK32955436
Enmansföretag
Overgårdsvej 4, DK-8800 Viborg, Danmark
info@boardgamer.se

Så här handlar du

För att genomföra ett köp på boardgamer.se ska du följa 6 steg:

1. Hitta den eller de varor du önskar köpa, lägg dem i varukorgen och gå därefter till kassan
2. Välj leveransmetod
3. Fyll i din personinformation (namn, adress, m m)
4. Välj betalningsmetod
5. Godkänn köpvillkoren
6. Kontrollera att alla uppgifter är korrekta och bekräfta köpet

Beställning
På boardgamer.se kan du endast beställa produkter via webbplatsen. Om du söker produkter som inte finns listade på webbplatsen är du välkommen att kontakta mig.

Alla priser är inkl. moms och andra avgifter. Priserna är dagspriser. Jag gör förbehåll för tryckfel, lagerfel och prisändringar. När du köper produkter på boardgamer.se är avtalsspråket danska.

Betalning
På boardgamer.se kan du betala med:

- Betalkort (MasterCard, Visa)
- PayPal
- Klarna
- Betalning via banköverföring till mitt svenska konto i Nordea (Notera att danska organisationen e-mærket avråder från betalning via banköverföring)

Inga eventuella transaktionsavgifter tillkommer vid betalning på boardgamer.se.

Köpesumman dras från ditt kort först när varorna skickas från boardgamer.se. Det belopp som kan debiteras är begränsat till den summa du godkände vid köpet.

Frakt till svenska adresser
För att få dina varor levererade måste du betala en fraktkostnad. Oavsett hur stor beställning du lägger är fraktkostnaden för leverans till närmaste utlämningsställe bara 79 kr.

En samlad beställning på över 1000 kr levereras fraktfritt.

Leverans till Sverige
Leverans sker med PostNorden (= svenska Posten).

Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar. Leveranstiden beräknas från avsändning (i regel kl. 15:00 varje dag).

Du kan alltid se tidpunkt för nästa avsändning vid varukorgen i det övre högre hörnet på webbplatsen.

Leveranstiderna är uppskattade utifrån uppgifter från PostNorden. Boardgamer.se kan inte hållas ansvarigt för försenade leveranser när vi har skickat iväg försändelserna i rätt tid.

När dina varor skickas iväg med Posten får du e-post med faktura samt en spårningskod (tracking code), så att du kan följa paketets väg.

Handelsvillkor

Jag gör förbehåll för tryckfel, lagerfel och prisändringar.

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
Du har 90 dagars ångerrätt när du handlar på boardgamer.se. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottager varan. Ångerrätten gäller för alla varor oavsett hur du väljer att betala.

Emballage och varans skick
Ångerrätten kan bara åberopas om varan när den återsänds är i samma skick som när den levererades. Ångerrätten faller därmed bort om du bryter inplastningen runt varan eller på annat sätt har brukat varan på ett sätt som väsentligt minskar varans försäljningsvärde.

Om du önskar ångra ditt köp ska varan/varorna skickas till:
Textco AB
Att: Martin Olofsson
Herrhagsvägen 489
791 76 FALUN
Sverige 

Du kan också ångra köpet genom att inte ta emot varan/inte hämta ut den på utlämningsstället alternativt, efter överenskommelse, återlämna den i egen person på ovanstående adress.

Du får naturligtvis pengarna tillbaka
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis din erlagda betalning i retur. Beloppet överförs till det kort du betalade med alternativt till ditt bankkonto skyndsamt efter det att vi har mottagit varan i retur och kontrollerat att din retur uppfyller villkoren enligt ångerrätten. Den enda kostnad du har är kostnaden för att skicka tillbaka varan till oss.

Vad ska jag lägga med i returen?
Du ska lägga med en kopia av orderbekräftelsen eller fakturan.

Notera! Boardgamer.se tar inte emot returer som skickas mot postförskott.

Om det är fel på varan (reklamation)
När du handlar på boardgamer.se har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, eller helt eller delvis få pengarna tillbaka – detta beroende på den konkreta situationen.

Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet på varan inte har uppstått som en följd av felaktig användning eller grov oaktsamhet.

Hur snabbt måste jag reklamera?
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” från det att du har upptäckt felet. Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäcker felet är reklamationen alltid ”rättidig”.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader
Om reklamationen är berättigad betalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader. Kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara så vi eventuellt kan vara dig behjälplig med att hitta en bra lösning för frakten.

Varan ska skickas till:
Textco AB
Att: Martin Olofsson
Herrhagsvägen 489
791 76 FALUN
Sverige 


Vi behöver följande information när du skickar tillbaka en vara
När du returnerar varan ber vi dig upplysa oss om vad problemet är, gärna så detaljerat som möjligt.

Notera! Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott eller liknande.

Kom ihåg att varan alltid ska skickas med fullgott emballage. Se också till att få ett kvitto för frakten så att vi kan betala tillbaka dina kostnader.

Vad vi gör med din personinformation
För att du ska kunna handla hos oss på boardgamer.se behöver du ange följande information:

- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress

Vi registrerar dessa personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig. Personuppgifterna sparas i fem år för att sedan raderas.

All insamling av personuppgifter via vår webbplats sker efter ditt uttryckliga samtycke och vi garanterar att du alltid är informerad om vilka uppgifter som samlas in och varför.

Innehavaren av boardgamer.se är personuppgiftsansvarig och har tillgång till de uppgifter som registreras om dig. Vi lagrar inte och skickar heller inte vidare kunduppgifter krypterat. Personuppgifter lämnade till boardgamer.se sprids inte och säljs inte heller vidare till tredje man, och vi registrerar inga känsliga uppgifter.

Som registrerad hos boardgamer.se har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att få reda på vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt Persondataloven/Personuppgiftslagen och förfrågningar avseende detta ska skickas till boardgamer.se via e-post info@boardgamer.se.

Cookies
På boardgamer.se används cookies med syftet att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, och därmed göra ditt besök så enkelt som möjligt för dig.

Du kan när som helst radera cookies från din dator. Hur du går tillväga för att göra detta är avhängigt av vilken webbläsare du använder.

Loggstatistik
Vi använder loggstatistik på boardgamer.se. Det betyder att ett statistiksystem samlar in information om besökarnas beteende. Systemet ger en övergripande bild av hur många besökare vi har, varifrån de kommer, vilka sidor som besöks, med mera. Loggstatistiken används enbart för syftet att optimera boardgamer.se.

Missnöjd med ett köp?
Om du är missnöjd och vill klaga på ett köp ska du skicka ett meddelande till Mads Kristensen, info@boardgamer.se.

Om vi inte lyckas komma fram till en lösning kan du skicka ett formellt klagomål till Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk (fungerar ungefär som Konsumentverkets tjänst Hallå Konsument).

Du kan också vända dig till EU-kommissionens konsumentportal online, vilket är ett alternativ om du som svensk handlar hos mig.

Du hittar klagomålsportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


Boardgamer
v/Mads Kristensen
Overgårdsvej 4
DK-8800 Viborg
(Har svensk returadress)

 info@boardgamer.se
Org-nr.: DK32955436
© 2011-2017 Boardgamer

Till toppen